mandag 9. februar 2015

Vi jubilerer - utfordring 4 Gudrun Loennecken



Ett trykk 04/2007
Gudrun har latt seg inspirere av en artikkel om bruk av transparenter.
Her er artikkelen i sin helhet:



....

Hei! Det er med stor glede jeg befinner meg her på bloggen og bursdagsfeiringen av Ett trykk. Jeg har boltret meg med å kikke gjennom mine gamle, gamle utgaver av Ett trykk, og mitt valg falt på nr 4 / 2007. I dette bladet var det, som alltid, masse fint og inspirerende. Jeg lot meg inspirere av artikkelen om transparenter.



Jeg dukket ned i gamle gjemmer og gjorde noen fantastiske funn. Hvilke skatter! Herlige transperenter og friske farger ble mitt valg. Kanskje passende til valentinsdagen?

I artikkelen var det laget et kort med vindu, og jeg falt pladask for den ideen. Jeg samlet arkene jeg ville bruke og valgte en transperent med gullblomster. Alt ble kuttet til å passe et 6x6-kort. Jeg klippet ut noe av mønsteret i arket slik at det ville gå litt ut over vinduet i kortet. Det ble også kuttet et tilsvarende vindu i kartongen som er basen i kortet.

Transperenten og det rosa arket ble sydd sammen på maskin og deretter tapet fast i kortet. Jeg la på et lysegrønt panel inni kortet som ville "lyse gjennom" vinduet i kortet. Jeg har ikke lagd noen tekst som kan synes gjennom fordi jeg ikke har bestemt meg for hva jeg skal bruke kortet til enda. Pyntet kortet svært enkelt med en blomsterbukett og en sommerfugl. Og så, siden jeg liksom var så godt igang lagde jeg like godt en liten konvolutt med en tag inni med samme teknikk.

Dette var gøy!
Så min utfordring er:
Grav deg ned i gamle gjemmer, finn fram transperenter eller acetat 
og lag en kreasjon med vindu.

God uke til deg og glade papirhilsner fra Gudrun.

1 kommentar: