mandag 28. november 2016

Dompapper fra årets Julehilsen

Hei alle sammen. Vi har kommet til min favorittid på året, det er bare noe med advent jeg synes er helt magisk. Ikke kulda, den kan jeg spare meg for, men all kosen og at vi ser ut til å være ekstra snille med hverandre gjør godt langt inn i sjelen. 

Til adventstiden hører julekort. Er du ennå ikke i mål med kortene dine og trenger litt inspirasjon er årets Julehilsen å anbefale. Bladet er stappfullt av nostalgiske og mer moderne kort i alle stiler og fasonger, så her er virkelig noe for enhver smak. Kortet under var et av mine bidrag i bladet. 
Jeg stemplet et Penny Black-stempel på akvarellpapir og embosset i hvitt før jeg brukte en vannpensel fylt med Copic Blender-refill til å fargelegge med. Jeg tok et par dråper refill av hver av fargene jeg ville bruke på en akrylkloss og plukket opp fargen med penselen. Da kan man oppnå et vannfargelignende uttrykk, selv med Copics. Har du ikke refiller i ønskede farger kan du bruke selve tusjen til å skrible på akrylklossen eller annen glatt overflate du kan bruke som palett. 
Jeg skjærte ut motivet mitt med en skalpell og limte det på 3D-puter på den blå bakgrunnen, som er laget med samme teknikk. På bakgrunnen hadde jeg embosset med Shabby White embossingpulver fra Stampendous så det skulle se ut som snø med litt gull i. Teksten og de gullfargede panelene bak er embosset i gull. 
Innsidene på disse kortene skulle ha tekst, for de skulle leveres til en god organisasjon, som kan gi kortene videre. I år falt valget på Fattighuset i Oslo, som ble kjempeglade for kortene - det kan du lese om her. Jeg syns kortene blir mer personlige når teksten inni er håndskrevet, så jeg har brukt en brun tusj til å skrive med, rett på kartongen fra Papertrey Ink. Jeg hadde en liten kvist igjen fra "Copic-vannmalingen" min som fikk være pynten inni kortet. 

Dette kortet og mange flere er altså på trykk i årets Julehilsen, løp og kjøp her før det blir tomt. 

Vinn gavekort!

Vi syns det er så hyggelig med tilbakemeldinger fra dere og setter stor pris på at dere følger oss. Hver måned fremover kommer vi derfor nå til å foreta en trekning blant alle som har lagt igjen kommentarer i bloggen vår den aktuelle måneden. Vi trekker en tilfeldig vinner den siste dagen i måneden og vinneren får et gavekort på 300 kr i nettbutikken vår.

Kreative adventsklemmer fra Elin og resten av Ett trykk-jentene. 




9 kommentarer:

  1. Flotte farger og kort. Og fine tanker i bakgrunn. Håndskrift er og blir personlig ❤

    SvarSlett
  2. Super flot kort, og en rigtig fin tekst, der er sat indeni dem også, og jeg er helt enig med den forrige kommentator her, at håndskrift er og blír det mest personlige, man kan give, og jeg ville ønske, jeg kunne skrive så flot, som der er gjort her, men det kan jeg desværre ikke. Men hvor ser det bare godt ud.

    SvarSlett
  3. Dette er bare så nydelig :) Teksten er nydelig.....og for en håndskrift da ....sukk....skulle gjerne hatt den som font jeg.... hihi :)

    SvarSlett
  4. Rigtig fint kort. Flot tekst.

    SvarSlett
  5. Nydelig kort, er noe sart og fint over dette som jeg liker ekstra godt :)

    SvarSlett
  6. Fint kort i fina färger! Ja visst är det härligt i adventstid!

    SvarSlett
  7. Herlig stempel og morsom variant med embossing på fargelagt motiv.

    SvarSlett
  8. Nydelig kort. Nostalgi med moderne snitt.

    SvarSlett